To be jetlagged or not to be jetlagged

15 maart 2019 - Woodford, Australië

G’day allemaal!

Ik ben er!! Na eerst 6 uur vliegen, 2 uur wachten op vliegveld Dubai (wat een groot verwarrend vliegveld is kan ik je zeggen), nog 13 uur vliegen en daarna 2 uur in de trein...

Was ik kapot.

Na een rondleiding door het huis en nog even op de veranda wat te hebben gedronken en gepraat ben ik lekker in mijn kingsize(!) bed gaan liggen.

Waar ik meteen achterkwam toen ik over Sydney centraal liep, is dat ze hier niet alleen links rijden maar dus ook links lopen. Het werd me dan ook meteen duidelijk waarom iedereen me zo geirriteerd aankeek. Ookal was ik natuurlijk overduidelijk een toerist met mn grote bloemenkoffer en plattegrond van het station (waar ik niks aan bleek te hebben).

Omdat Sanne moest werken in Sydney en daar bleef overnachten heb ik de eerse 2 dagen met Scott besteed.

Op dag 1 leek het Scott een leuk idee om met de auto wat rond te rijden in de buurt en vervolgens naar de ‘three sisters’ te gaan (lekker toeristisch). Dit zijn 3 enorme rotsen, onderdeel van de blue mountains. Vanaf een punt in het plaatsje Katoomba zou je ze moeten kunnen zien. Dat zou moeten kunnen. Helaas voor ons heb ik het weer uit Nederland meegenomen (voor de komende week) en was er door de mist niks te zien .

54CE9DE2-914F-4F33-BC55-DAD043A22160

Dag 2, met voor de hele dag 18 graden met onweer, regen en wind voorspeld leek het ons een goed idee voor een tweede poging om wat touristen plekken te bezoeken. Gelukkig werd dit 24 graden met een beetje zon en geen spatje regen. We besloten om naar Lincoln’s rock te gaan waar Scott ook nog nooit was geweest.

Boven aan was het uitzicht WAANZINNIG mooi.

Video:  https://madsgaateeneind.reislogger.nl/video/uitzicht-lincolns-rock.47531

Ik had natuurlijk het geweldige idee om, met hoogtevrees, over het randje van de cliff te kijken. Daar zag ik 3 auto’s, een fiets en een paar schoenen liggen wat voor mij voldoende was om heeel wat stappen terug te zetten.

Dag 3, s’middags ben ik met Sanne naar het dorpje Wentworth Falls geweest en heb hier de lekkerste cappuccino die ik ooit heb gehad gedronken. Daarna hebben we een klein deel van het blue mountains park bekeken met ook geweldige uitzichten.

6F354B78-1444-4B0D-B774-751B2186E1420B58D4EF-B51E-46E6-902C-42BBD0C4B0C5

Toen we aan het eind van de middag naar het hondenpark gingen hebben we, samen met een andere groep mensen, er zo’n 20 minuten besteed aan achter een hond aanlopen die onze frizbee had meegenomen en niet van plan was om zich over te geven

Er is een bepaalde soort vogel hier, de kaketoe, die het enorm leuk lijken te vinden om met de hele familie precies om 10 over 7 s’ochtends over het huis te komen vliegen met al hun vogelgeschreeuw.

Ik durf het nog niet aan om zelf auto te gaan rijden. Omdat echt alles andersom gaat. Je rijdt aan de linker kant, op de rontondes rijden ze de andere kant op, je moet voorang geven aan links en de meeste verkeersborden en regels zijn anders.

En om de eerste vraag nog te beantwoorden: not to be jetlagged. (Woohoo)

See ya!

1. Ingeborg:
    16 maart 2019
    Leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt en gezien de eerste dagen. En wat kan je goed schrijven! DX
  2. Yvette:
    Zo leuk! :)
  3. Opa Huub:
    16 maart 2019
    Leuk en boeiend verslag Madeleine.
    Kus, opa Huub