SYDNEY!

19 maart 2019 - Woodford, Australië

G’day everyone!

Op vrijdagavond kreeg ik de vraag waar maar 1 antwoord voor bestaat; of ik zaterdag mee wilde naar Sydney? Uh JA. We begonnen de dag met het voorstel dat iedereen een ding mocht kiezen waar die naartoe wilde. Met nogsteeds de hele dag regen voorspeld ben ik super enthousiast de auto in gestapt. Ik kon niet wachten! Met Sanne als tour guide zijn we vertrokken.  Als eerst zijn we naar de New South Wales art gallery geweest (Sanne’s keuze). Je kan trouwens bij alle museums in Sydney gratis naar binnen! Na een hele tijd te hebben rond gelopen in een wijkje net buiten de stad hebben we gelunched bij ‘Pizza Birra', een super leuke pizzaria (Scott’s keuze van de dag). Een echte aanrader!

2D1A708F-1B22-463B-BC85-56C39B0DB75D

Daarna zijn we doorgereden naar het Sydney Opera House! (Mijn keuze natuurlijk). Met mijn camera en plattegrond van het gebouw was ik helemaal klaar om lekker de tourist uit hangen. Wat een gebouw zeg. Beetje overweldigend hoe groot het is in het echt.

AADDDB97-D229-4BD0-BFD9-044D2F2D493D952973C0-6982-4441-BCEA-EC3F1052E0D5

Het verkeer in Sydney deed me een beetje denken aan New York. Alleen wordt er amper getoeterd. Het bleek wel erg lastig te zijn om de goeie weg uit de stad te vinden. Wij namen bijvoorbeeld de verkeerde afslag, maar deze weg kwam (hoera voor mij) uit bij de Harbour bridge, waar we dus overheen zijn gereden.

64031B31-9B1D-4D34-8FAB-B950F6D9D438

Na een lange dag in de auto zitten en rond lopen dachten we een lekker rustig avondje tv kijken te kunnen hebben.

Viel de stroom uit.

Met twee zaklampen hebben we op onze slippers, door de regen, de hele tuin afgezocht naar de elektriciteitkast. Uiteindelijk heeft de buurman de kast weten te vinden en zijn we er achtergekomen dat het broodrooster de boosdoener was. Na heel wat lampen en stopcontacten aan en uit te zetten, deed alles het gelukkig weer en kon onze avond rustig doorgaan.

Voor de komende week is er eindelijk zon voorspeld! (Terwijl ik dit typ begint het te regenen) dus ik hoop dat ik er de volgende keer wat zonnige foto's bij kan zetten :)

See ya!

E9BC3B36-AAD3-4BD1-B597-431A25E777DEBD9FE0FC-A916-4556-A70B-1BEB7A586F39

1. Nathalie:
    19 maart 2019
    Hahaha! Wat een broodrooster wel niet kan veroorzaken. En wat tof dat je in Sydney bent geweest, lijkt me heel indrukwekkend.
  2. Linda:
    19 maart 2019
    Klinkt goed daar!
    Behalve de regen dan ☺️
  3. Opa Huub:
    21 maart 2019
    Zo worden we goed op de hoogte gehouden.
    Tot gauw met kus van opa.
  4. Oom Ton:
    21 maart 2019
    Wat een leuke verhalen. En wat lijkt Sydney mij een mooie stad.
    Ik zie je al helemaal lopen met die zaklantaarn!😀